Als bedrijf ontkom je tegenwoordig niet meer aan social media. Als je niet zelf actief bent met een weblog of Twitteraccount dan wordt er wel over je bedrijf geblogd en getweet.
Iedereen kent inmiddels de succesverhalen. De minder succesvolle cases zijn echter ook bekend, van bedrijven die ernstige imagoschade opliepen door negatieve berichtgeving op social media of onhandige/afwezige reacties op posts en tweets.
Het boek
Uit recent onderzoek is gebleken dat de bouwsector nog sterk ondervertegenwoordigd is op social media. Om die reden schrijf ik samen met Marjet Rutten een boek over het gebruik van internet en social media in de bouw, getiteld: Van Weerstand naar Transparant; over het nut en het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector.
Dit boek is bedoeld voor organisaties die actief zijn in de bouw-, installatie- en vastgoedsector.
Terwijl wij dit boek schrijven houden we tevens op ons weblog internetindebouw.nl bij wat we op internet zoal tegenkomen over social media in de bouw. Daarnaast publiceren we interviews met deskundigen en best practices in de bouw.
Handvatten en cases
Je vindt in het boek handvatten waarmee je zonder al te grote tijds- en kosteninvesteringen morgen al aan de slag kunt met social media. Ongeacht je exacte rol in het proces.
Ook voor de meer ervaren gebruiker biedt dit boek straks vele inzichten, niet in het minst vanwege de vele voorbeelden uit de praktijk.
Inspiratie
Of je nu bij de overheid werkt of bij een woningcorporatie. Of je nu ontwikkelaar, architect of ingenieur bent. Of je nu actief bent bij een bouwer, toeleverancier of branchevereniging. Wij hopen je met dit weblog en het boek te inspireren in wat de kansen van internet en social media voor jouw organisatie zijn.
Noot (januari 2014): Van weerstand naar transparant (oplage 5.000 exemplaren) is helemaal uitverkocht. Het boek staat inmiddels gratis online.