Voor bedrijven in de bouw en techniek is een van de grootste opgaven van deze tijd: het vinden en aan zich binden van de juiste mensen voor hun bedrijf. De concurrentie om goede kandidaten is groot en de eisen en wensen van die kandidaten reiken verder dan het hebben van een goed salaris. Zeker de nieuwe generatie is kritisch, mondig en ondernemend. Ze willen zich continu doorontwikkelen, flexibel zijn en werk doen dat hen blij maakt.
Redenen genoeg om aan een sterk werkgeversmerk te bouwen. Je vacature delen als je een nieuwe medewerker zoekt voldoet bij lange na niet als je indruk wilt maken op aanstormend talent. En een mooi salaris bieden is allang niet meer genoeg om goede medewerkers aan je te binden.
Het gaat om het geheel van waar je voor gaat en staat als bedrijf. Je cultuur, je werksfeer, je arbeidsomstandigheden, de autonomie en doorontwikkelingsmogelijkheden die je medewerkers biedt, de mate waarin je medewerkers betrekt bij je bedrijf én hoe je dat alles continu intern en extern laadt met een heldere, onderscheidende boodschap.
Veel inspiratie uit de branche
Deze workshop start met een presentatie over het hoe en wat van het bouwen aan een sterk werkgeversmerk. We laten daarbij veel inspirerende voorbeelden zien uit de branche.
Vervolgens gaan we samen aan de slag met het in kaart brengen van de employee journey. De employee journey is een prachtig middel om inzicht te krijgen in wat je kan en moet doen om de juiste mensen voor je bedrijf aan te trekken en te behouden. Én hoe je medewerkers die toch vertrekken behoudt als ambassadeur.
De employee experience verbeteren
In deze ‘reis’ krijg je namelijk inzicht in de belangrijkste contactmomenten tussen jullie bedrijf en toekomstige, huidige en voormalige medewerkers. Je ziet welke momenten invloed uitoefenen op de totale zogenoemde employee experience: de totale ervaring die medewerkers met je bedrijf hebben. Zo zie je dus ook wat jullie kunnen doen om de employee experience te verbeteren.
Samen staan we stil bij:
- Het oriëntatieproces van kandidaten
- De sollicitatieprocedure
- De instroom (het onboardingproces)
- De fase van werken bij
- Afscheid nemen en contact houden
Voor wie is deze workshop
De workshop is bedoeld voor de medewerkers van HR, recruitment, marketing en communicatie. Ons advies is dat er ook altijd directieleden en/of MT-leden bij de workshop aanwezig zijn. De grootte van de groep kunnen we bepalen in overleg.
Resultaat
- Inzicht in de contactmomenten die belangrijk zijn in de employee experience.
- Concrete acties om de employee experience te verbeteren.
- Concrete acties voor je employer branding.
- Nog betere samenwerking tussen HR, recruitment en marketing en communicatie.
Extra
Alle deelnemers krijgen een exemplaar van het boek Bouwen aan een sterk werkgeversmerk ter waarde van €35. Dit boek bevat een stappenplan voor het bouwen aan een sterk werkgeversmerk, inclusief 42 voorbeelden uit de branche.