Na maanden van zwoegen en zweten is het er: Online marketing in de bouw, een compleet stappen met 41 inspirerende voorbeelden uit de bouw-, installatie- en vastgoedsector! Het boek is het eerste boek in de bouw dat Cradle to Cradle® CertifiedTM op Zilver niveau is.
Samen met Sascha Murk heb ik dit boek geschreven omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en Twitter, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren.
Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de (online) mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat (potentiële) klanten weten waarom ze jou moeten (blijven) kiezen en niet een ander.
Praktische voorbeelden
In totaal staan in het boek 41 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector het aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties, schilders en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.
Cradle to Cradle
Online marketing in de bouw is het eerste boek in de bouw dat Cradle to Cradle® CertifiedTM op Zilver niveau is. Dit betekent:
- Veilig en gezond materiaalgebruik
- Gebruik van hernieuwbare energie
- Verantwoorde omgang met proceswater
- Hergebruik van materialen
- Sociaal verantwoord ondernemen
De opbouw van het boek
Hoofdstuk 1 en 2 beschrijven de veranderingen van de laatste jaren, de invloed van die veranderingen op bedrijven in de branche en welke rol online marketing daarin speelt. Hoofdstuk 3 bespreekt hoe je voor jouw bedrijf je onderscheidend vermogen vindt. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat is je kracht? Welke waarde voeg je toe? Waarin ben je beter of anders dan je concurrenten?
Hoofdstuk 4 t/m 10 van het boek vormen een concreet stappenplan voor online marketing. Doelgroep analyse, doelstellingen bepalen, een heldere boodschap formuleren, je kanalen kiezen, een plan maken, het intern organiseren. Uiteraard besteden de auteurs daarbij ook aandacht aan het waarom, wat en hoe van de verschillende kanalen, zodat je gedegen keuzes kunt maken en weet waar je moet beginnen als je aan de slag gaat.
Meer info en bestellen
Online marketing in de bouw kost €29 en kan worden besteld via de website www.onlinemarketingindebouw.nl. Op deze website staat tevens een deel van het boek ter inzage online.