Internet en social media in de bouw

Internet en social media in de bouw

Samen met Marjet Rutten schreef ik het boek ‘Van weerstand naar transparant; over het nut en het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector.’ 

Het boek is bedoeld voor organisaties die actief zijn in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Het laat zien waarvoor je als organisatie internet en social in kunt zetten en hoe je dat vervolgens ook goed en effectief kunt doen. Voorbeelden komen van in totaal 90 (!) inspirerende cases van organisaties uit de sector die al actief zijn met internet en social media.

Inspiratie
Of je nu bij de overheid werkt of bij een woningcorporatie. Of je nu ontwikkelaar, architect of ingenieur bent. Of je nu actief bent bij een bouwer, toeleverancier of branchevereniging. Marjet en ik hopen de lezers met dit boek te inspireren om vooral ook zelf aan de slag te gaan.

Want als bedrijf ontkom je tegenwoordig niet meer aan social media. Als je niet zelf actief bent met een weblog of Twitteraccount dan wordt er wel over je organisatie geblogd en getweet.

Iedereen kent inmiddels de succesverhalen. De minder succesvolle cases zijn echter ook bekend, van bedrijven die ernstige imagoschade opliepen door negatieve berichtgeving op social media of onhandige/afwezige reacties op posts en tweets. Lees hier over een paar voorbeelden van imagoschade door social media.

Betere resultaten met social media
Door internet en social media op de juiste manier in te zetten kun als organisatie dergelijke imagoschade mogelijk voorkomen. Maar veel belangrijker nog, met internet en social media kun je beter vindbaar worden, je naamsbekendheid vergroten, zaken doen, personeel werven, innoveren, co-creëren, meer omzet halen en nog veel meer.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk ook eens ons weblog: www.internetindebouw.nl.

Noot (januari 2014): Je kunt Van weerstand naar transparant niet meer bestellen. Het boek is helemaal uitverkocht. Inmiddels staat er wel een gratis versie online.